رفتن به محتوای اصلی
x

بومی سازی راهنمای بالینی تسکینی بیماران نارسایی قلب

     طراحی راهنمای بالینی بین حرفه‌ای برای ارتقای عملکرد مراقبت تسکینی در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی ، می¬تواند به عنوان یک ابزار معتبر برای اعضای تیم بین حرفه ای برای ارائه مراقبت های تسکینی به بیماران مبتلا به نارسایی قلبی اجرا شود.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی، دانشجوی دکتری تخصصی پرستاری،  ایمانه باقری، دوشنبه 7 آذر ماه جاری، از پایان نامه دکتری خود با عنوان:  بومی سازی راهنمای بالینی تسکینی بیماران نارسایی قلب در تالار معرفت دانشکده متبوع با راهنمایی حجت اله یوسفی دفاع کرد.

حجت اله یوسفی( استاد راهنمای پایان نامه شده)، در خلاصه ی ارسالی به روابط عمومی دانشکده گفت: استفاده از راهنمای بالینی برای مدیریت مراقبت تسکینی و اتخاذ بهترین اقدامات درمانی و تصمیم گیری در بیماران نارسایی قلب، توصیه شده است.

یوسفی گفت: مدیران و مسئولان می توانند با توجه به اثربخشی مثبت "برنامه مراقبت تسکینی مبتنی بر سلامت روان" بر بهبود افسردگی و اضطراب بیماران مبتلا به نارسایی قلبی، می توان با گنجاندن این برنامه در برنامه های مراقبتی روتین بیماران مبتلا به نارسایی قلب، علاوه بر تسکین درد جسمی، به بهبود وضعیت روانی بیماران و کسب نتایج درمانی، مراقبتی، حمایتی و تسکینی بهتر، دست یابند.

گفنمی است این راهنما دارای 126 توصیه در سه طبقه اصلی ویژگی، ملزومات و نحوه سازمان دهی مراقبت تسکینی است.

شایان ذکر است اساتید راهنما ومشاور پایان نامه ایمانه باقری، حجت اله یوسفی ، و مشاوره مسعود بهرامی و داوود شفیعی بودند.

همچنین داوری پایان نامه یادشده را محسن شهریاری ، سیما بابایی، صانعی و شعربافچی، به عهده داشتند.