رفتن به محتوای اصلی
x

در هفته سلامت: برگزاری سه روز آموزش همگانی پیشگیری و خودمراقبتی در پرفشاری خون

 

     کلینیک ارتقاء و دفتر آموزش سلامت مرکز آموزشی درمانی امین، به مناسبت هفته سلامت"و روز جهانی فشار خون"، برنامه های آموزش همگانی  پیشگیری و خودمراقبتی در پرفشاری خون را  در به مدت سه روز از ۲۴ لغایت ۲۶ اردیبهشت ماه برگزار نمودند .

   به مناسبت هفته سلامت و  روز جهانی فشارخون، دکتر پروانه خراسانی، اتندینگ پرستاری کلینیک  با همراهی خانم ها خان محمدی و بخشی و همکاری ده نفر از دانشجویان پرستاری گروه سلامت جامعه،" برنامه های آموزش همگانی، پایش و غربالگری فشارخون و توانمندسازی بیماران و ‌جامعه " را اجرا کردند.

در این برنامه سه روزه ، علاوه بر اندازه گیری فشارخون مراجعین درمانگاه، مشاوره و راهنمایی فردی بیماران و مراجعین درمانگاه  اجرا شد و کلیه افراد جدیدا شناسایی شده یا موارد کنترل نشده دارای فشارخون بالا جهت تشکیل پرونده و سیر درمان به مراکز بهداشتی معرفی شدند.

  از مباحث مطرح شده در این آموزش همگانی :

  • آشنایی با فشارخون بالا و راهکارهای پیشگیری و‌کنترل پرفشاری خون
  • اهمیت مصرف منظم دارو و  نکات مهم جهت کاهش فراموش و پایبندی به درمان بیماران فشار خون
  • نقش تغذیه و فعالیت های بدنی و ورزش در پیشگیری و کنترل فشار خون
  • آموزش عملی شیوه صحیح  اندازه گیری فشارخون و زمان چکاپ های دوره ای برای عموم جامعه و گروه های در معرض خطر
  • نقش استرس و راهکارهای مدیریت استرس
  • تناوب زمانی و فواصل چکاپهای دوره ای و مراجعه منظم مورد نیاز برای افراد سالم، بیمار و در معرض خطر

در پایان هر جلسه محتوای آموزشی در قالب پمفلت، محتوای الکترونیک و پوسترهای اطلاع رسانی در اختیار شرکت کنندگان قرار می گرفت.

گفتنی است با همکاری کارشناس معاونت آموزشی مرکز و تحت نظر اساتید گروه پرستاری سلامت جامعه ، دانشجویان حاضر در این طرح هر روز ، قبل از شروع برنامه، جهت توانمندسازی و ارائه بهتر مطالب به مراجعین در کلاس آموزشی نیز شرکت می کردند.

ارایه ی گزارش از طرف مدیرگروه آموزشی پرستاری بهداشت جامعه و سالمندی