رفتن به محتوای اصلی
x

طراحی، تدوین و ارزشیابی برنامه ارتقاء سلامت باروری زنان مبتلا به بیماری قلبی/ دفاع از پایان نامه دکتری مامایی و بهداشت باروری

     به گزارش روابط عمومی دانشکده، شنبه 20 آذر ماه 1400، خانم نفیسه السادات نکویی، دانشجوی دکتری رشته مامایی و بهداشت باروری، از پایان نامه خود با عنوان تدوین و ارزشیابی برنامه ارتقاء سلامت باروری زنان مبتلا به بیماری قلبی ، در محل تالار معرفت دفاع نمود.

نفیسه السادات نکویی، در زمینه پژوهش خود بیان نمود  از آنجا که زنان مبتلا به بیماری قلبی یک گروه پرخطر در امور مرتبط با سلامت باروری هستند و با توجه به عدم وجود یک برنامه و ساختار منسجم و جامع جهت اداره سلامت باروری این گروه، مطالعه ای با هدف طراحی، تدوین و ارزشیابی برنامه ارتقاء سلامت باروری زنان مبتلا به بیماری قلبی اجراء شد.

نکویی گفت: دراین مطالعه ترکیبی پس از یک مطالعه کیفی و مرور متون ، یک برنامه ارتقاء سلامت باروری جهت زنان مذکور با تمرکز بر برنامه کلینیک مشترک سلامت باروری و بیماری قلبی طراحی شد. این برنامه پس از جلسات متعدد با ذینفعان مرتبط  و گذراندن چهار راند اعتبارسنجی به صورت یک برنامه جامع و معتبر ارائه  گردید. در این کلینیک خدمات سلامت باروری شامل مشاوره فرزندآوری و  برنامه ریزی بارداری، مشاوره روش پیشگیری از بارداری، مراقبت قبل و حین بارداری، مشاوره سلامت روان،  مشاوره جنسی  و مشاوره  سلامت باروری جهت  دختران و زنان مبتلا به بیماری قلبی و همسر و خانواده آنها در قالب ادغام خدمات بهداشت و درمان توسط تیم تخصصی متشکل از متخصصین رشته های مختلف پزشکی مرتبط با موضوع  و نیز تیم مربوط به معاونت بهداشتی شامل کارشناس ارشد مامائی و پزشک عمومی ارائه می گردند.

استاد راهنمای دانشجو نفیسه السادات نکویی، ، در این پایان نامه  دکتر شهناز کهن و اساتید مشاور ایشان دکتر مینو موحدی و دکتر معصومه صادقی بودند.

گفتنی است داوران خارجی و داخلی پایان نامه خانم نفیسه السادات نکویی، دکتر حمید صانعی، دکتر نسرین شعربافچی زاده، دکتر اشرف کاظمی و دکتر مهناز نوروزی بودند.