رفتن به محتوای اصلی
x

فرآیند شکل گیری رفتارهای مخاطره آمیز جنسی در زنان مصرف کننده مواد / دفاع از پایان نامه دکتری مامایی و بهداشت باروری در دانشکده

    به گزارش روابط عمومی دانشکده، دانشجوی دکتری تخصصی پرستاری ، حدیث سوری نژاد ، یکشنبه 12 تیر ماه 1401، درتالار معرفت از پایان نامه خود با عنوان فرآیند شکل گیری رفتارهای مخاطره آمیز جنسی در زنان مصرف کننده مواد ، دفاع نمود.

دانشجو حدیث سوری نژاد ، در خلاصه پایان نامه ارسالی خود به روابط عمومی دانشکده گفته است: مصرف مواد به عنوان یک عامل زمینه ساز مهم در بروز رفتارهای مخاطره آمیز جنسی شناخته شده است. درگیری در این نوع رفتارها می تواند منجر به عوارض و پیامدهای ناگواری مانند پیامدهای اجتماعی و خطر ابتلا به STIs و HIV/AIDS، به ویژه در زنان گردد.

سوری نژاد ، در ادامه گفت: پژوهش حاضر با استفاده از متدولوژی تحقیق کیفی به شیوه گراندد تئوری در سال های 1398 الی 1400 بر روی  زنان مصرف کننده مواد درگیر در رفتارهای مخاطره آمیز جنسی ساکن شهر اصفهان با هدف تبیین فرایند شکل گیری رفتارهای مخاطره آمیز جنسی در زنان مصرف کننده مواد انجام شد.

اد ادامه داد: طبق نتایج پژوهش فرایند شکل گیری رفتارهای مخاطره آمیز جنسی در زنان مصرف کننده مواد دارای یک توالی سلسله مراتبي بوده كه از پیچیدگی بسیار زیاد با عوامل تاثیرگذار متعدد برخوردار است. این فرایند با ورود زنان به شبکه اجتماعی همتا و در بستری از تعاملات با فروشندگان مواد، زنان قواد و حضور در پاتوق شکل می گیرد. بنابراین فراهم نمودن زمینه ترک مصرف مواد و درمان، ضمن ممانعت از تعاملات زنان مصرف کننده مواد با اعضای شبکه اجتماعی همتا و مواجهه با عوامل زمینه ساز، می تواند در پیشگیری از شکل گیری رفتارهای مخاطره آمیز جنسی در آنان موثر واقع شود.

اساتید راهنما و مشاور دانشجو حدیث سوری نژاد ، دکتر مهناز نوروزی ، دکتر فریبا طالقانی و دکتر غلامرضا خیرآبادی بودند.

همچنین داوری پایان نامه ایشان را دکتر الهام محبتی ، دکتر علی ربانی ، دکتر مرجان بیگی و دکتر شهناز کهن به عهده داشتند.