رفتن به محتوای اصلی
x

واحد کامپیوتر

 

مسئول واحد خانم مهندس بهرامیان       تلفن تماس: ۳۷۹۲۷۵۵۳ - ۳۷۹۲۷۵۹۳- ۰۳۱

        پست الکترونیک : computer@nm.mui.ac.ir         

کارشناس :   آقای حسین حق شناس

 

واحد فناوري اطلاعات دانشكده، با هدف ارائه خدمات و سرويس هاي رايانه اي به اعضاء محترم هيأت علمي، كاركنان و دانشجويان و انجام كليه امور مرتبط با رايانه و همچنين ارتقاء دانش رايانه و فرهنگ سازي استفاده از رايانه در زمينه هاي مختلف راه اندازي شده است كه به حمدالله طي چند سال فعاليت، خدمات ارزنده اي در زمينه هاي فوق ارائه نموده است.

  

اين واحد از سال ۱۳۷۲ با يک کامپيوتر و امکانات کمی كار خود را شروع كرد، در حال حاضردارای حدود ۳۵۰ دستگاه كامپيوتر، حدود۶۰ عدد چاپگر و حدود ۶ عدد اسكنر مي باشد. اکثر کلاسها مجهز به کامپیوتر و ویدئوپروژکتور هستند .

 

به طور خلاصه فعاليت هاي اين واحد به تفكيك نوع خدمات، به شرح زير مي باشد:

۱- سايت

دانشكده پرستاري و مامايي داراي يك وب سايت مستقل مي باشد كه در قالب چندين گروه آموزشي به ارائه خدمات به دانشجويان و ساير استفاده كنندگان در سطح دانشگاه و خارج از دانشگاه مي پردازد. تعداد صفحات فعلي وب سايت دانشكده حدود ۲۰۰ صفحه است كه هر روز در حال افزایش می باشد و تمام مراحل طراحي و بروزرساني اين صفحات در واحد فناوري اطلاعات انجام شده و مي شود. این واحد با همكاري گروه هاي آموزشي و ساير افراد مرتبط با سايت دانشكده، جهت بالا بردن كميت و كيفيت سايت، اقدامات مؤثري انجام داده و می دهد. در اين رابطه منتظر نظرات و پيشنهادات ارزشمند شما مي باشيم.

 

۲- شبكه

دانشكده پرستاري و مامايي از سال ۱۳۷۸ تحت پوشش شبكه سراسري دانشگاه علوم پزشكي قرار گرفته است كه در حال حاضر شبكه دانشكده دارای حدود ۷۵۰ نود می باشد. نگهداري ، پشتيباني و رفع قطعي هاي احتمالي شبکه و همچنين افزايش Node   جديد به آن به عهده واحد فناوري اطلاعات دانشكده مي باشد.

 

۳- سخت افزار

رفع اشكالات سخت افزاري، تهيه شناسنامه سخت افزاري براي كليه كامپيوترهاي دانشكده، شناسايي كامپيوترهاي معيوب و تعمیر آنها و ارتقا کامپیوترهای موجود در صورت نیاز و همچنين هماهنگي لازم جهت انجام سرويس هاي كلي سخت افزاري كامپيوترهاي دانشكده از فعالیتهای واحد IT   دانشکده در حوزه سخت افزار می باشد.

 

۴- نرم افزار

انجام سرويس هاي دوره اي نرم افزاري، شامل نصب و بروزرساني نرم افزارهاي كامپيوترهاي دانشكده و همچنين همكاري در زمينه پياده سازي سيستم هاي نرم افزاري ارائه شده از طرف دانشگاه.

 

۵- آموزش

* برگزاري كلاس هاي درسي كامپيوتر جهت دانشجويان رشته هاي مختلف

*  برگزاري دوره هاي مختلف آموزشي كامپيوتر جهت اساتيد و كاركنان دانشكده

* پاسخگويي به سؤالات فني اساتيد، كاركنان و دانشجويان

 

۶- خدمات

* مديريت اتاق كامپيوتر شامل نوبت دهي، برقراري نظم و انضباط، پاسخگويي به سؤالات و رفع اشكال دانشجويان.

* اطلاع رساني به دانشجويان جديد، در رابطه با نحوه بهره برداري از خدمات كامپيوتري.

* راهنمايي دانشجويان جهت Search   مقالات در سايت هاي مختلف.

* تهيه پرينت و رايت CD   جهت اساتيد،‌كاركنان و دانشجويان.

* ايجاد Email   و Account   براي دانشجويان و كاربران جديد.

* رفع اشكالات نرم افزاري و سخت افزاري اساتيد و كاركنان به صورت حضوري و غيرحضوري.

* نگهداري و سرويس دهي به كامپيوترها و ديتاپروژكتورهاي كليه كلاس هاي دانشكده.

* سرويس دهي به تالارهاي دانشکده در مواقع برگزاری سمینار ،کارگاه و جلسات.

* همكاري با دفتر مجله دانشكده.

 

شرح وظایف مسئول واحد:

۱)      طراحی ،مديريت و به روز رسانی وب سايت دانشكده و مجموعه مراکز تحقیقاتی دانشکده با رعایت استانداردهای فنی ونظارت بر امور مرتبط بر فناوري اطلاعات

۲)      نظارت بر شبكه LAN و WAN دانشكده

۳)      نظارت بر خريد تجهيزات شبكه اي و كامپيوتري دانشكده وپیشنهاد مشخصات تجهیزات شبکه مورد نیاز و برآورد قیمت آنها با هماهنگی مرکزITدانشگاه

۴)      مديريت و نظارت بر اتوماسيون ها آموزشي و اداري دانشكده

۵)      نظارت بر تهيه و طراحي سيستم هاي نرم افزاري مورد نياز جهت تشكيل بانك اطلاعات آموزشي، پژوهشي، اداري، پرسنلي و مالي

۶)      مديريت مجوزهاي كاربران شبكه در تغييرات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري سيستم‌ها.

۷)      راهنمايي كاربران واحدها جهت گرفتن اشتراكvpnوایمیل دانشگاهی و تاييد نياز فرم درخواست تقاضاهای شخصی برای  vpn و  دریافت نام کاربری

۸)      جمع آوری مشکلات کاربران ، تجزيه و تحليل آنها و رفع مشکل انها وکنترل و مديريت کاربران و تعريف سطوح دسترسی هريک از آنها

۹)      نیاز سنجی سخت افزار مورد نیاز و پی گیری آنها و تأمين موارد مصرفي، قطعات سخت‌افزاري و نرم‌افزارهاي عمومي

۱۰)   ارائه گزارشات لازمه و مرتبط در موعد مقررپاسخ به مکاتبات اداری در موعد مقرر

۱۱)   طراحی فرمها و گنجاندن آن در سایت در جهت کاهش مراجعات مستقیم ارباب رجوع به محل و حرکت در جهت تکریم ارباب رجوع

۱۲)   انتقال تصمیمات مدیریت فناوری اطلاعات به حوزه مربوطه وا نتقال نظرات و نیازها ( حسب عملکرد حوزه مربوطه ) به مدیریت فناوری اطلاعات

۱۳)   کارشناسی نرم افزارهای تحت شبکه  ونصب و اجرای انها و برطرف کردن مشکلات آنها

۱۴)    وظايف در حوزه نگهداشت اطلاعات سرور و ذخیره و بازیابی اطلاعات)گرفتن backup-نگهداری سرور -الزامات سرور).

۱۵)   شرکت در جلسات مدیریت فناوری به طور منظم

 

شرح وظایف عمومی :

۱)      نصب وراه اندازی سیستمهای کامپیوتری

۲)      نصب سيستم عامل ها و نرم افزارهاي جانبي ،آنتي ويروس و... بر روي رايانه هاي موجود در واحد

۳)      پشتيباني سخت افزاري و نرم افزاري تمامي سيستم هاي موجود در دانشكده

۴)      بررسي و رفع مشكلات سخت‌افزاري سيستم‌ها و دستگاه‌هاي جانبي.

۵)      عیب یابی شبکه  LANدانشکده و رفع عیوب ان و انجام تنظیمات مربوط به شبکه جهت اتصال به اینترنت

۶)      بررسی و کارشناسی کارکرد و اختلالات موجود درشبکه بیسیم دانشکده

۷)      پیگیری علل سخت افزاری بروز اختلال یا قطع اینترنت و انجام تنظیمات شبکه جهت اتصال به اینترنت و شبکه

۸)      بررسی ، راه اندازی و در بعضی موارد  نصب نودهای جدید در دانشکده  و نظارت بر اجرای آن

۹)      آموزش کاربران جدید اتوماسیون اداری و رفع اشکالات کاربران اتوماسیون اداری

۱۰)   آموزش و راهنمایی پرسنل جهت رفع مشکلات سخت افزاری ونرم افزاری و رفع مشکلات فنی کاربران با اجرای نرم افزارهای کاربردی

۱۱)   کارشناسی فنی و مشاوره  در تهیه وخرید  نرم افزار وسخت افزار مورد نیاز دانشکده

۱۲)   همکاری در جهت بروز رسانی وب سایت های موجود در دانشکده

۱۳)   نصب وراه اندازی  vpn بر روی موبایل ولپ تاپ .

۱۴)   شرکت در جلسات مدیریت فناوری به طور منظم