مواد شرح وظایف دفتر توسعه آموزش
ماده 1: وظایف کلی و ارتباطات سازمانی
طراحی و تدوین ساختار سازمانی عملیاتی مورد نیاز برای تحقق شرح وظایف و پیشنهاد تعداد و مشخصات اعضای هیات علمی همکار و کارشناسان تمام وقت به معاون آموزشی دانشکده
تعریف و راه اندازی واحدهای عملیاتی مرتبط با شرح وظایف(مانند آموزش مبتنی بر جامعه و پاسخگو، ارزشیابی و سایر)
تدوین برنامه عملیاتی منطبق بر شرح وظایف مصوب و ارائهآن برای تصویب در شورای آموزشی دانشکده به صورت سالانه
تدوین شیوه نامه تعامل، همکاری و ارتباطات دفتر با مرکز مهارتهای بالینی دانشکده در صورت وجود
شرکت مسئول دفتر در جلسات شورای آموزشی دانشکده با حق رای به عنوان عضو دائم
شرکت مسئول دفتر در جلسات شورای پژوهشی دانشکده (به صورت ترجیحی)
ارائه گزارش عملکرد به معاونت آموزشی دانشکده به صورت دوره ای
ارائه گزارش عملکرد به مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی به صورت دوره ای
همکاری با مرکز مطالعات در طراحی نظام مدیریت برنامه های درسی برای برنامه های در حال اجرا
تدوین شیوه نامه های مدیریت برنامه ریزی درسی(روش های یاددهی یادگیری، سازمان
دهی محتوا، استراتژی های آموزشی، تدوین طرح دوره و طرح درس در کلیه عرصه های آموزشی، ارزشیابی و ...) و پایش و نظارت بر اجرا
همکاری برای ارتقای کیفیت آموزش های ارائه شده در کلیه عرصه های آموزش(اعم از مرکز مهارت بالینی، آموزش های ارائه شده در مرکز آموزش مجازی، آموزش مداوم و ...)
ارائه مشاوره و مشارکت در تدوین و بازنگری برنامه های درسی
نظارت بر به کارگیری روش های یادگیری فعال در عرصه های آموزشی مرتبط
ماده 3: وظایف اختصاصی در حیطه توانمندسازی
همکاری با مرکز مطالعات برای طراحی شیوه نامه اجرای برنامه توانمندسازی آموزشی شامل نیازسنجی، برنامه ریزی و اجرای دوره برای رده های مختلف اعضای هیات علمی و مدرسین غیرهیات علمی
همکاری با مرکز مطالعات برای اجرای برنامه های توانمندسازی آموزشی برای رده های مختلف اعضای هیات علمی و مدرسین غیرهیات علمی
ارائه مشاوره های آموزشی به اعضای هیات علمی
انتشار رسانه های مرتبط با آموزش پزشکی
ماده 4: وظایف اختصاصی در حیطه سنجش و ارزیابی دانشجو
تدوین شیوه نامه اجرایی ارزیابی دانشجو در کلیه مقاطع و عرصه های آموزشی و ابلاغ به گروه های آموزشی برای اجرا
مشاوره و مشارکت در طراحی ابزارهای ارزشیابی دانشجو
همکاری با مرکز مطالعات در نظارت و ارائه بازخورد بر پیاده سازی شیوه نامه اجرایی ارزیابی دانشجو
ماده 5: وظایف اختصاصی در حیطه ارزشیابی استاد
همکاری با مرکز مطالعات در اجرای نظام جامع ارزشیابی استاد
نظارت و پیگیری تاثیر اجرای ارزشیابی استاد بر ارتقای عملکرد آموزشی
ماده 6: وظایف اختصاصی در حیطه ارزشیابی برنامه
همکاری با مرکز مطالعات در طراحی نظام جامع ارزشیابی برنامه های آموزشی
ارائه مشاوره در زمینه ارزشیابی برنامه های آموزشی، چگونگی اجرا و نظارت بر اجرای آن
همکاری و مشاوره در اجرای اعتباربخشی(برنامه ای، موسسه ای و بیمارستانی)
ماده 7: وظایف اختصاصی در حیطه پژوهشی در آموزش، دانش پژوهی و طرح های نوآورانه آموزشی
همکاری با مرکز مطالعات در تدوین شیوه نامه برای طرح های توسعه ای، فعالیت های نوآورانه آموزشی، دانش پژوهی آموزشی و پژوهش در آموزش
همکاری با مرکز مطالعات در بسترسازی برای شرکت اعضای هیات علمی در جشنواره شهید مطهری دانشگاهی و کشوری
ماده 8: وظایف اختصاصی در حیطه آموزش های مبتنی بر جامعه و پاسخگو
همکاری در استقرار و توسعه برنامه های آموزشی مبتنی بر جامعه و پاسخگو
توانمندسازی اعضای هیات علمی و دانشجویان در زمینه آموزش مبتنی بر جامعه و پاسخگو
همکاری با مرکز مطالعات در طراحی و اجرای نظام ارزشیابی و پایش آموزش های مبتنی بر جامعه و پاسخگو
ماده 9: وظایف اختصاصی در حیطه فعالیت های دانشجویی
راه اندازی، حمایت و نظارت بر کمیته دانشجویی توسعه آموزش دانشکده
همکاری با مرکز مطالعات در توانمندسازی آموزشی اعضای کمیته دانشجویی توسعه آموزش دانشکده
همکاری و تسهیل فعالیت های دفتر استعداد درخشان
ماده 10: وظایف اختصاصی در حیطه فناوری های آموزشی
همکاری با مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه در تدوین برنامه های توانمندسازی اساتید برای استفاده از فناوری های نوین آموزشی
ارائه گزارش به مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه جهت پایش و نظارت بر نحوه به کارگیری فناوری های آموزشی در گروه های آموزشی
نیازسنجی و اعلام نیازهای فناوری های آموزشی در گروه ها و بیمارستان های آموزشی به مرکز مطالعات توسعه آموزش دانشگاه