هدف کلی (Goal)
تربیت متخصصین و کارشناسان کارآمد در حیطه های آموزشی، بالینی، پژوهشی، مدیریتی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز مرتبط با سلامت جامعه؛ به منظور دستیابی به استقلال حرفه ای، تامین نیروی سیاستگذار و مدیران مامایی، آگاه به امور سازمانی و اجتماعی و همچنین کوشش درامر ترجمان دانش، انتقال شواهد به بالین و کاستن فاصله بالین و آموزش.
اهداف (Objective)
1-دستیابی به استانداردهای یادگیری در مقاطع مختلف تحصیلی و ارزیابی مداوم آنها
2-بازنگری و به کارگیری شیوه های نوین تدریس و ارزیابی با رویکرد مجازی سازی
3-برنامه ریزی جهت بهبود آموزش و ارزشیابی بالین
4-آموزش با رویکرد دانشجو محور و دانش پژوهشی با کمک روشهای؛ یادگیری مبتنی بر شواهد
(Evidence based) ، مبتنی بر ارشدیت (Mentorship) ، یادگیری از راه دور و مجازی
(E-Learning & ritual learning) و مبتنی بر جامعه
5-آموزش موضوعات نوین و مبتنی بر خلاقیت با توجه به نیاز خانواده ، جامعه و حرفه
6-تربیت دانش آموختگان پایبند به اخلاق و با صلاحیت حرفه ای جهت ایفای نقش های مشاوره ای، مراقبتی، حمایتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی.
7-تربیت، توسعه و تقویت نیروی انسانی در سطوح آموزشی، پژوهشی و مدیریتی
8- توسعه توانمندهای اعضای هیات متناسب با تحولات علمی رشته و استانداردهای ملی و بین الملی
9-مشارکت در تدوین و اجرای برنامه آموزشی و راهنمای بالینی (guideline) مامایی
10-تأسیس و تقویت مراکز تحقیقاتی و پژوهشی بر اساس اولویت های وزارت متبوع در راستای هدایت پایان نامه های دانشجویی در مقاطع ارشد و دکترا
11-طراحی و اجرای برنامه های آموزشی ( آموزش مداوم ) جهت تقویت و توانمندسازی نیروهای شاغل در سیستم سلامت
12-سازماندهی و بکارگیری دانش حاصل از فعالیت های پژوهشی در راستای ترجمان دانش و انتقال شواهد به بالین و کاستن فاصله بین بالین و آموزش
13-ارتقا فعالیت های مرتبط با صنعت و مشارکتی درآمدزا با ارائه برنامه های مشاوره ای، مراقبتی، حمایتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی.