رفتن به محتوای اصلی
x

اهداف گروه

اهداف

  1. ایجاد توانمندی علمی و عملی در دانشجویان پرستاری و مامایی در زمینه مراقبت های پرستاری سلامتی محور و جامعه نگر در سطوح مختلف پیشگیری
  2. توسعه شناخت، نگرش و مهارت دانشجویان از ساختارها و فرایندهای حاکم بر نظام سلامت و توسعه  عرصه های ارایه خدمت پرستاران
  3. مشارکت فعال در ارایه مراقبتهای بهداشتی اولیه و ارتقاء سلامت فرد، خانواده و جامعه از طریق طراحی مداخلات آموزشی و طرح های آموزشی- پژوهشی مرتبط با مشارکت دانشجویان و اساتید
  4. توسعه رویکردهای آموزشی و پژوهشی در مراقبت های پرستاری خانواده محور، پیگیری پس از ترخیص، مراقبت طولانی مدت، توانبخشی بیمار، مراقبت‌از راه دور، مراقبت در منزل و سایر عرصه های مبتنی بر نیاز  جامعه و گروه های آسیب پذیر
  5. گسترش نقش پرستاران سلامت جامعه و سالمندی در ارتقا سلامت جامعه
  6. ابداع الگوهای سازماندهی خدمات و همکاریهای چندجانبه در حوزه های سه گانه ی اموزش، بهداشت و درمان با توسعه مشارکت  و همکاری با سازمانها و نهادهای دولتی، خیریه و خصوصی
  7. توسعه پاسخگویی های جامعه نگر در عرصه های آموزشی حین ارایه خدمات (service learning)  
  8. توسعه کاربرد فن آوری مشاوره و آموزش دانشجو، جامعه و بیمار از راه دور ( تکنولوژی های آموزشی و مشاوره در منزل مبتنی بر اینترنت، موبایل، سامانه های کاربرپسند)
  9. افزایش مشارکت اساتید و دانشجویان در مجامع علمی و برگزاری کنفرانس های علمی و دوره های آموزشی در سطح منطقه ای، ملی و جهانی
  10. مشارکت فعال گروه در ارتقاء خدمات آموزشیEDO  دانشکده  (کمیته های برنامه ریزی درسی، آموزش بالینی و ارزشیابی اساتید و دانشجویان) و دانشگاه
  11. نیازسنجی آموزشی پرستاران شاغل و نیروهای بالینی عرصه های بهداشتی درمانی و توانمند سازی آنها با برگزاری دوره های ضمن خدمت و آموزش مداوم (در حوزه های آموزش بیمار، خودمراقبتی و پیشگیری، مراقبت سالمندی و مراقبت تسکینی و ...)
  12. توسعه فردی دانشجویان و اساتید گروه با نیازسنجی و شرکت در برنامه‌های آموزشی یادگیری ضمن خدمت
  13. کاهش گسست تئوری و عمل با  طراحی تحقیق در عمل و ارایه  برنامه های  آموزشی و پژوهش های مرتبط توسط دانشجویان  و اساتید گروه در عرصه های جدید
  14.  توسعه مشارکت های درون گروهی در ضمن گسترش تعاملات بین حرفه ای و میان رشته ای جهت ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی و پژوهشی
  15. ارزیابی مداوم میزان پیشرفت فراگیران و اساتید و عرصه ها و برنامه ها در رسیدن به اهداف آموزش پاسخگو